Last van het Syndroom van Tietze; pijnlijke ribben of pijnlijk borstbeen?

Je arts heeft bij het Syndroom van Tietze bij je vastgesteld. Wanneer je beweegt, zucht, hoest, niest of het op je borst drukt ervaar je pijn. Ook kan de huid rood gekleurd zijn op die pijnlijke plek.

De pijn die ontstaat bij het Syndroom van Tietze komt doordat het kraakbeen van een- of meerdere ribben geïrriteerd of ontstoken is. Dit kraakbeen is de verbinding tussen je borstbeen en je sleutelbeen en ribben. Kraakbeen is belangrijk omdat het een veerkrachtig weefsel is dat er voor zorgt dat je kunt in- en uitademen.

Hier vind je informatie over het Syndroom van Tietze en beantwoorden wij de volgende vragen:

De pijn die ontstaat bij het Syndroom van Tietze komt doordat het kraakbeen van een- of meerdere ribben geïrriteerd of ontstoken is. Dit kan komen door spanning op de omliggende organen, zoals longen, slokdarm, hart en middenrif. Vaak in combinatie met verkeerde ademhaling of maag- en darmklachten.

De osteopaten van PUUR Osteopathie gaan op zoek naar de oorzaak van het geïrriteerde of ontstoken kraakbeen en de ribben. Dit kan komen door spanning op de omliggende organen, zoals longen, slokdarm, hart en middenrif. Vaak in combinatie met verkeerde ademhaling of maag- en darmklachten.
De osteopaat mobiliseert de organen en verbetert de functie van de maag en darmen. Ook zal er samen met je gewerkt worden aan het verbeteren van de ademhaling.

Hoeveel behandelingen heb je nodig?

Na drie behandelingen merken de meeste mensen al dat de klachten afnemen.
Na vijf behandelingen, afhankelijk van de duur van de klachten, zijn de meeste pijn klachten geheel verdwenen.

Wil je zelf ervaren of osteopathie jouw klachten door het Syndroom van Tietze kan verminderen?